Відкрити меню

Як скласти бізнес план? Приклад розділів та структури

Бізнес план

Основа успішного підприємництва – вірно складений бізнес-план. Адже за допомогою нього можна оцінити перспективи розвитку своїх задумів, виявити можливі проблеми і визначити шляхи їх подолання.

Бізнес-план – це свого роду інструкція, в якій міститься інформація про фірму, перспективи її розвитку, обсяг необхідних вкладень і бажаний результат. План по розвитку бізнесу необхідний як починаючим підприємцям, так і тим, хто вже володіє своєю справою. Завжди необхідно розуміти, за допомогою яких інструментів досягаються поставлені цілі. Інакше вони будуть залишатися просто мрією.

За цільовим призначенням бізнес-плани можна розділити на 2 види:

  • Для започаткування власної справи. Кожен підприємець прописує для себе реальний план дій, якого він буде дотримуватися.
  • Для отримання інвестицій. Основна мета – довести спроможність проекту і ефективність витрат коштів. Такий бізнес-план складається для інвесторів, отримання гранту або кредиту.

Як самостійно скласти бізнес-план?

Для початку необхідно зібрати потрібну інформацію – оцінити обрану нішу, визначити конкурентоспроможність товарів або послуг, продумати ринки збуту, розрахувати розмір необхідних вкладень і термін окупності бізнесу. Якщо будь-яких відомостей не вистачає, то таку прогалину необхідно заповнити шляхом звернення до фахівців або отримати інформацію зі сторонніх джерел.

Cкласти бізнес план

Розділи та структура класичного бізнес-плану

Титульний аркуш. Тут прописується назва, авторство і дата складання. Далі йде меморандум про конфіденційність – попередження про нерозголошення інформації, що міститься в документі, без згоди автора.

Вступна частина – коротка характеристика бізнес-плану. З цього розділу повинно бути зрозуміло, про що піде мова далі і що вийде в результаті. Його слід складати максимально лаконічно і зрозуміло.

Опис проекту – презентація тих товарів і послуг, якими планує займатися компанія. До цього пункту відносяться: аналіз конкурентних переваг, складання портрета цільової аудиторії і моделі ціноутворення.

Маркетинговий план – опрацювання стратегії просування компанії, яка приведе до успішного розвитку. Для цього проводиться аналіз ринку, конкурентів і методів їх роботи.

Виробничий план – опис процесу виробництва, застосовуваних технологій, необхідного обладнання, а також кількість найманих робітників, витрати на їх утримання, обсяг продукції, що випускається і підрахунок її собівартості. Якщо компанія нічого не виробляє, а займається лише реалізацією товару, то в цьому пункті докладно прописується шлях продукту від виробника до споживача.

Організаційний план – покрокові дії, які необхідні для організації бізнесу і його подальшого розвитку.

Бюджет – розрахунок передбачуваних доходів, одноразових і періодичних витрат, а також облік амортизації.

Очікувані результати – варіанти розвитку бізнесу з урахуванням усіх зазначених вище позицій.

Додаток – в цьому розділі можна розмістити графічні матеріали (плани, таблиці, діаграми), а також необхідні для здійснення діяльності сертифікати і ліцензії.

Бізнес-план повинен бути коротким, зрозумілим і правдивим. Якщо у підприємця немає можливості займатися цією роботою самостійно, то варто звернутися в спеціалізовану організацію, що займається розробкою таких проектів.

Приклад розробки бізнес-плану

Нижче представлений зразок складання бізнес плану на прикладі кальян-бару, так як цей тип закладів, сьогодні є популярним видом підприємницької діяльності. Мета наведеного зразка – дати зрозуміти, як має виглядати такий план, з яких розділів він складається, та що в них повинно міститися. Тільки правильно складений бізнес план допоможе зробити місце відвідуваним і прибутковим.

Приклад розробки бізнес-плану

Особливості складання бізнес-плану кальянної

Перш ніж приступати до здійснення задуманого, слід дослідити наявний ринок в регіоні. Зробити детальний аналіз того, що пропонується споживачеві, чого він потребує і як любить проводити своє дозвілля. Також слід зробити попередній розрахунок кількості грошових коштів, які підуть на обладнання та інші витрати.

Якій меті служить заклад, де пропонуються кальяни:

  • це місце, де людина може провести своє дозвілля;
  • гості повинні мати можливість вибору з великого асортименту;
  • створення нових робочих місць, отримання доходу.

Потрібно продумати, що запропонувати відвідувачам в якості напоїв та їжі. У барі має бути присутня музика, що заповнює фон. Продумати розваги, вечірки.

Обмеження при відкритті кальян-бару

Існує заборона на відкриття зазначеного закладу в певних категоріях будівель:

  • Установа, де навчаються і тренуються діти;
  • Будинки, що належать до сфери охорони здоров’я;
  • У готелях і комплексах для туристів;
  • Точки торгівлі продуктами, приміщення, де відбувається виготовлення продукції;
  • Станції заправки паливом автомобілів.

Якщо приміщення відповідає зазначеним вище вимогам, то слід врахувати і ще кілька обов’язкових до виконання умов при плануванні:

  • Кожні 100 квадратних метрів обладнуються вогнегасником;
  • Обов’язкова наявність працюючої пожежної сигналізації;
  • Хороша вентиляція, щоб відвідувачі які не палять не відчували дискомфорту;
  • Реклама. Тут буде складніше, оскільки відкрито рекламувати подібний бізнес заборонено.

 

Місце розташування й необхідна площа

Вдале розташування обраного приміщення допоможе швидше вивести заклад на прибутковий шлях. Бажано розміститися близько до центру або в самому центрі населеного пункту. Постаратися, щоб поруч знаходилися кафе, ресторани. У цьому випадку відвідувачі зможуть замовити їжу і напої в найближчому кафе. Хоча при правильно проведеній рекламній кампанії заклад матиме успіх і в спальному районі міста.

Для відкриття кальянної приміщення має бути достатньої площі. Тому бізнес план будується з урахуванням того, що знадобиться окреме приміщення не менше 70 квадратних метрів. У разі вже готового приміщення всередині побудованого будинку, можна обмежитися 30 кв.м.

Аналіз ринку та цін на товари і послуги закладу

Для правильної організації старту свого бізнесу, потрібно провести попередній аналіз наявних конкурентів в регіоні, та їхні подальші перспективи розвитку. У великому місті курильний зал принесе чималий дохід. Якщо місто невелике, то варто уважно проаналізувати, наскільки цей бізнес буде успішним і прибутковим.

У бізнес план кальянної входить пункт з розрахунками вартості обладнання для бару. Цей важливий пункт, який визначає прибутковість бізнесу. Вартість послуг не повинна сильно відрізнятися від конкурентів, але повинна покривати витрати підприємця.

Асортимент кальян-бару

Для того, щоб заклад користувався популярністю, відвідувачам повинно бути цікаво сюди приходити. Для цього необхідне створення асортименту:

  • курильних сумішей, тютюну;
  • бару та кухні.

Всі інгредієнти мають бути якісні, для того, щоб гості залишалися задоволені сервісом. Також непогано придбати настільні ігри.

Разові і щомісячні витрати

При відкритті нового бізнесу, у підприємця будуть наступні види витрат:

  • Оренда приміщення – 10000 грн;
  • Створення інтер’єру – 35000 грн;
  • Кальяни – 20 000 – 25 000 грн;
  • Меблі і додаткове обладнання – 110000 грн;
  • Вогнегасники (покупка, перевірка і опломбування) – 5000 грн;
  • Придбання витратних матеріалів – 10000 – 15000 грн.

Після того, як бар відкриється, перед власником стануть витрати, які будуть щомісяця:

  • Місячна оренда – 10000 грн;
  • Матеріали, які постійно знаходяться у витраті – 10000 грн;
  • Послуги комунальних підприємств – 10 000 грн.

Надалі з’являться витрати у вигляді податків та заробітної плати персоналу.

Необхідне обладнання

Основний предмет, який буде використовуватися – це кальян, значить, елементи будуть купуватися для нього:

  • Устаткування для куріння. Рекомендують купити більше 10 штук;
  • Курильні суміші, вугілля, тютюновий продукт;
  • Елементи обладнання, які знімаються: шланги, колби, чашки;
  • Щипці, пальник, фольга.

 

Підбір персоналу

Необхідно, щоб для обслуговування відвідувачів працювало мінімум три людини:

  • Офіціант. Навчається на місці;
  • Кальянщик. Потрібна людина з досвідом;
  • Бармен. Навчається на місці;
  • Прибиральниця;
  • Охоронець.

Графік роботи встановлюється на вечірній час і до ранку.

Рекламна кампанія

Перших клієнтів буде притягувати яскрава, інтригуюча вивіска. Надалі потрібно розмістити рекламу в соціальних мережах, де найбільше живе людей. Рекламу потрібно розміщувати тільки в тому регіоні, де знаходиться заклад. Рекламний ролик або оголошення повинні створити стійке бажання відвідати бар.

Використання таких видів реклами:

  • Інтернет;
  • Традиційна. Використання сіті-лайтів;
  • Партнерство з нічними клубами, кафе і ресторанами;
  • Активна. Участь в ярмарках.

 

Прогноз доходів і термін окупності

Якщо бізнес план буде розроблено ретельно та грамотно, кальян-бар окупиться вже через 2-3 місяці. Найбільше успіх залежить від якості обслуговування та пропонованої продукції.

При правильній і ефективній роботі можна очікувати дохід в 3 тисячі доларів за кожен місяць роботи.

Можливі ризики

Не варто забувати, що заняття підприємництвом пов’язане з певними ризиками:

  • Може піднятися вартість оренди;
  • Пройдуть зміни в законі не на користь курильних кімнат;
  • Конкуренція на ринку аналогічних послуг, коли кількість закладів збільшується.

Для розуміння того, як відбувається відкриття власного закладу і складання бізнес плану з розрахунками, варто ознайомитися з готовим зразком за посиланням, де можна скачати вже готовий бізнес-план, після чого вносити до нього власні корективи.

© 2024 · Безкоштовні зразки заяв та документів.
Використання матеріалів сайту можливе лише при наявності гіперпосилання на pozovna.in.ua.
Форма зворотнього зв'язку