Відкрити меню

Що варто дізнатися про Єдиний реєстр зброї


Що варто дізнатися про Єдиний реєстр зброї

Положенням МВС від 10 січня 2022 р. визначено мету, структуру, основні завдання та функції «Єдиного реєстру зброї» (далі — ЄРЗ), яка є єдиною інформаційною системою МВС. МВС є власником інформації щодо предметів зброї, вибухонебезпечних матеріалів, представленої в ЄРЗ. Міністерством забезпечується захист і збереження цінних даних від знищення, випадкових втрат, несанкціонованого доступу до представлених даних та їх обробки.

Користуються реєстром переважно уповноважені його суб’єктів, а також ті, кому законом надається право доступу до даних, викладених в реєстрі.

ЄРЗ передбачено створення онлайн-кабінетів, які дають громадянам можливість отримати дозвіл на придбання, зберігання, носіння зброї без виходу з дому. Бажаючим отримати зброю можна скористатися для подачі документів «Єдиним вікном для громадян».

Яка інформація вноситься до ЄРЗ?

До ЄРЗ вносять дані:

  • стосовно предмету (технічного стану і відстрілу, фото вогнепальної зброї, її основних частин, боєприпасів до неї);
  • стосовно змін до предметів, здійснених у процесі ремонту чи переробки (сюди включено електронні копії (фото) документації);
  • стосовно фізичних/юридичних осіб;
  • стосовно місця зберігання предметів зброї, а також вибухонебезпечних матеріалів.

Також до реєстру вносять:

  • документацію (у т. ч. електронні копії) з питань щодо обігу предметів зброї та поводження із вибухонебезпечними матеріалами;
  • рішення та іншу документацію (у т. ч. їх електронні копії) щодо обігу предметів зброї та вибухонебезпечних матеріалів;
  • дані щодо фактів викрадення (втрати) предметів і вибухонебезпечних речовин та матеріалів (у т. ч. та фото-копії).

Щодо призначення ЄРЗ

Реєстр створено для облікування життєвого циклу зброї, дієвого контролю за дотриманням закону у царині її обігу. Також він має сприяти здійсненню переходу до використання онлайн-дозволів та прозорості дозвільно-реєстраційної діяльності.

Хто може придбати зброю?

Отримати дозвіл можуть громадяни, на яких не поширюються обмеження, встановлені законом. Придбати зброю дозволяється:

  • холодну, пневматичну, охолощену – з 18 років;
  • мисливську гладкоствольну, а також її основні пристрої і частини – з 21 року;
  • нарізну мисливську та її основні частини – з 25 років.

Отримання дозволу потребує сплати адміністративного збору, сума якого становить 18 грн. Дозвіл діє протягом 3 місяців.

Що варто дізнатися про Єдиний реєстр зброї

Щодо необхідних документів

Щоб отримати дозвіл, слід подати:

  • заяву (у ній слід зазначити дані паспорта громадянина України, посвідку щодо постійного проживання);
  • фото 3,5х4,5 см (на електронному або паперовому носіях);
  • медичну довідку (не потрібна для дозволу на отримання охолощеної зброї);
  • копію договору страхування (не потрібна для дозволу на придбання пристроїв);
  • довідку щодо ознайомлення з матеріальною частиною зброї, правилами поводження з нею (не потрібна для дозволу на охолощену зброю);
  • документ, підтверджуючий право на придбання/носіння/ зберігання зброї;
  • квитанцію/платіжне доручення з відміткою щодо проведення платежу;
  • копію витягу з реєстру тергромад (у паперовій формі), якщо заявник не проживає за місцем реєстрації.

Про шляхи отримання дозволу

Отримати дозвіл на купівлю зброї можна:

  • онлайн (шляхом застосування «Єдиного вікна для громадян»),
  • шляхом особистого звернення до органу поліції, через послуги пошти через ліцензований магазин зброї

Для отримання дозволу в поліції чи в магазині необхідно обов’язково пред’явити паспорт та податковий номер.

152 перегляди

© 2024 · Безкоштовні зразки заяв та документів.
Використання матеріалів сайту можливе лише при наявності гіперпосилання на pozovna.in.ua.
Форма зворотнього зв'язку