Що варто дізнатися про Єдиний реєстр зброї
Положенням МВС від 10 січня 2022 р. визначено мету, структуру, основні завдання та функції «Єдиного реєстру зброї» (далі — ЄРЗ), яка є єдиною інформаційною системою МВС. МВС є власником інформації щодо предметів зброї, вибухонебезпечних матеріалів, представленої в ЄРЗ. Міністерством забезпечується захист і збереження цінних даних від знищення, випадкових втрат, несанкціонованого доступу до представлених даних та їх обробки.
Користуються реєстром переважно уповноважені його суб’єктів, а також ті, кому законом надається право доступу до даних, викладених в реєстрі.
ЄРЗ передбачено створення онлайн-кабінетів, які дають громадянам можливість отримати дозвіл на придбання, зберігання, носіння зброї без виходу з дому. Бажаючим отримати зброю можна скористатися для подачі документів «Єдиним вікном для громадян».
Яка інформація вноситься до ЄРЗ?
До ЄРЗ вносять дані:
- стосовно предмету (технічного стану і відстрілу, фото вогнепальної зброї, її основних частин, боєприпасів до неї);
- стосовно змін до предметів, здійснених у процесі ремонту чи переробки (сюди включено електронні копії (фото) документації);
- стосовно фізичних/юридичних осіб;
- стосовно місця зберігання предметів зброї, а також вибухонебезпечних матеріалів.
Також до реєстру вносять:
- документацію (у т. ч. електронні копії) з питань щодо обігу предметів зброї та поводження із вибухонебезпечними матеріалами;
- рішення та іншу документацію (у т. ч. їх електронні копії) щодо обігу предметів зброї та вибухонебезпечних матеріалів;
- дані щодо фактів викрадення (втрати) предметів і вибухонебезпечних речовин та матеріалів (у т. ч. та фото-копії).
Щодо призначення ЄРЗ
Реєстр створено для облікування життєвого циклу зброї, дієвого контролю за дотриманням закону у царині її обігу. Також він має сприяти здійсненню переходу до використання онлайн-дозволів та прозорості дозвільно-реєстраційної діяльності.
Хто може придбати зброю?
Отримати дозвіл можуть громадяни, на яких не поширюються обмеження, встановлені законом. Придбати зброю дозволяється:
- холодну, пневматичну, охолощену – з 18 років;
- мисливську гладкоствольну, а також її основні пристрої і частини – з 21 року;
- нарізну мисливську та її основні частини – з 25 років.
Отримання дозволу потребує сплати адміністративного збору, сума якого становить 18 грн. Дозвіл діє протягом 3 місяців.
Щодо необхідних документів
Щоб отримати дозвіл, слід подати:
- заяву (у ній слід зазначити дані паспорта громадянина України, посвідку щодо постійного проживання);
- фото 3,5х4,5 см (на електронному або паперовому носіях);
- медичну довідку (не потрібна для дозволу на отримання охолощеної зброї);
- копію договору страхування (не потрібна для дозволу на придбання пристроїв);
- довідку щодо ознайомлення з матеріальною частиною зброї, правилами поводження з нею (не потрібна для дозволу на охолощену зброю);
- документ, підтверджуючий право на придбання/носіння/ зберігання зброї;
- квитанцію/платіжне доручення з відміткою щодо проведення платежу;
- копію витягу з реєстру тергромад (у паперовій формі), якщо заявник не проживає за місцем реєстрації.
Про шляхи отримання дозволу
Отримати дозвіл на купівлю зброї можна:
- онлайн (шляхом застосування «Єдиного вікна для громадян»),
- шляхом особистого звернення до органу поліції, через послуги пошти через ліцензований магазин зброї
Для отримання дозволу в поліції чи в магазині необхідно обов’язково пред’явити паспорт та податковий номер.
248 переглядів