Військова адміністрація (ВА) та військово-цивільна адміністрація (ВЦА): що між ними спільного й чим відрізняються?
З початком повномасштабної збройної агресії РФ проти України на території українських міст і сіл почали діяти новоутворені тимчасові органи держави – військово-цивільні адміністрації (ВЦА) та військові адміністрації (ВА). Яка між ними різниця й що є спільного?
Що спільного між ВА та ВЦА?
Об’єднує ці владні інституції їх тимчасовий характер та наявність військових елементів управління. Вони є органами, сформованими указом Президента України у якості тимчасового заходу та діючими на території, означеній керівником країни. Метою їх створення є забезпечення нормального життя і діяльності громад в регіонах, де здійснюється відсіч збройній агресії РФ.
Різниця у правовому регулюванні нових органів
Організація й функціонування ВЦА та ВА та регулюється різними законами. Правове урегулювання ВА забезпечує ЗУ № 389-VIII від 12.05.2015 (див. далі -Закон №389). Правове урегулювання ВЦА забезпечує ЗУ № 141-VIII від 03.02.2015 (див. далі – Закон №141).
З історії: коли і для чого були створені військово-цивільні адміністрації?
У далекому 2015 р. у 2-х українських областях, Донецькій та Луганській, указом Президента були створені й почали функціонування дев’ятнадцять військово-цивільних адміністрацій: 2 обласні, Донецька й Луганська, та 17 ВЦА населених пунктів (міські, селищні, сільські). ВЦА були створені відповідно до Закону №141 у якості тимчасових органів в областях, містах, селах та селищах, та функціонували при службі СБУ (Антитерористичний центр) та при ЗСУ (Об’єднаний оперативний штаб).
Головним завданням нових органів було здійснення повноважень місцевих виконкомів відповідно до Закону №141, в районах, де здійснювалася відсіч збройній агресії РФ, у тому числі в районі АТО. Після створення та початку функціонування ВЦА діяльність місцевих рад припинялася.
З історії ВА: як, коли й для чого були створені?
Указом Президента 24.02.2022 р. на всій території нашої країни було створено 25 обласних ВА. Було сформовано також Київську міську адміністрацію. Керівники даних організацій стали називатися начальниками відповідних ВА. На базі існуючих РДА були утворені РВА, кожен з очільників яких став називатися начальником районної ВА.
Військова адміністрація являє собою орган держави, який діє тимчасово під час воєнного стану. Метою даного органу є забезпечення законності та дії Конституції на відповідних територіях. Відповідно до Закону №389 (стаття. 4, стаття.8), ВА (спільно із військовим командуванням) відповідають за проведення правових режимних заходів воєнного стану, цивільний захист, оборону, безпеку й порядок, охорону прав, свобод та інтересів жителів.
Рішення про створення міських ВА приймає Президент України за поданням ОДА (подання може бути направлене також військовим командуванням). Відповідно до Закону №389 існують наступні різновиди ВА:
- обласні ВА;
- районні ВА;
- ВА населених пунктів.
Останні створюються в тих територіальних громадах, де сільськими, селищними, міськими радами, їхніми виконавчими органами та головами не виконуються повноваження, до реалізації яких вони зобов’язані Конституцією та державними законами. Очільника ВА населеного пункту призначає на посаду та звільняє Президент за пропозицією відповідної ОДА (запропонувати кандидатуру очільника може також Генеральний штаб ЗСУ). Керувати ВА населеного пункту має право також голова селищної, сільської та міської ради (за відповідним призначенням).
Військова адміністрація (ВА) та військово-цивільна адміністрація (ВЦА): що між ними спільного й чим відрізняються?
З початком повномасштабної збройної агресії РФ проти України на території українських міст і сіл почали діяти новоутворені тимчасові органи держави – військово-цивільні адміністрації (ВЦА) та військові адміністрації (ВА). Яка між ними різниця й що є спільного?
Що спільного між ВА та ВЦА?
Об’єднує ці владні інституції їх тимчасовий характер та наявність військових елементів управління. Вони є органами, сформованими указом Президента України у якості тимчасового заходу та діючими на території, означеній керівником країни. Метою їх створення є забезпечення нормального життя і діяльності громад в регіонах, де здійснюється відсіч збройній агресії РФ.
Різниця у правовому регулюванні нових органів
Організація й функціонування ВЦА та ВА та регулюється різними законами. Правове урегулювання ВА забезпечує ЗУ № 389-VIII від 12.05.2015 (див. далі -Закон №389). Правове урегулювання ВЦА забезпечує ЗУ № 141-VIII від 03.02.2015 (див. далі – Закон №141).
З історії: коли і для чого були створені військово-цивільні адміністрації?
У далекому 2015 р. у 2-х українських областях, Донецькій та Луганській, указом Президента були створені й почали функціонування дев’ятнадцять військово-цивільних адміністрацій: 2 обласні, Донецька й Луганська, та 17 ВЦА населених пунктів (міські, селищні, сільські). ВЦА були створені відповідно до Закону №141 у якості тимчасових органів в областях, містах, селах та селищах, та функціонували при службі СБУ (Антитерористичний центр) та при ЗСУ (Об’єднаний оперативний штаб).
Головним завданням нових органів було здійснення повноважень місцевих виконкомів відповідно до Закону №141, в районах, де здійснювалася відсіч збройній агресії РФ, у тому числі в районі АТО. Після створення та початку функціонування ВЦА діяльність місцевих рад припинялася.
З історії ВА: як, коли й для чого були створені?
Указом Президента 24.02.2022 р. на всій території нашої країни було створено 25 обласних ВА. Було сформовано також Київську міську адміністрацію. Керівники даних організацій стали називатися начальниками відповідних ВА. На базі існуючих РДА були утворені РВА, кожен з очільників яких став називатися начальником районної ВА.
Військова адміністрація являє собою орган держави, який діє тимчасово під час воєнного стану. Метою даного органу є забезпечення законності та дії Конституції на відповідних територіях. Відповідно до Закону №389 (стаття. 4, стаття.8), ВА (спільно із військовим командуванням) відповідають за проведення правових режимних заходів воєнного стану, цивільний захист, оборону, безпеку й порядок, охорону прав, свобод та інтересів жителів.
Рішення про створення міських ВА приймає Президент України за поданням ОДА (подання може бути направлене також військовим командуванням). Відповідно до Закону №389 існують наступні різновиди ВА:
- обласні ВА;
- районні ВА;
- ВА населених пунктів.
Останні створюються в тих територіальних громадах, де сільськими, селищними, міськими радами, їхніми виконавчими органами та головами не виконуються повноваження, до реалізації яких вони зобов’язані Конституцією та державними законами. Очільника ВА населеного пункту призначає на посаду та звільняє Президент за пропозицією відповідної ОДА (запропонувати кандидатуру очільника може також Генеральний штаб ЗСУ). Керувати ВА населеного пункту має право також голова селищної, сільської та міської ради (за відповідним призначенням).
571 перегляд