Як позбутися дзвінків колекторів: зразок скарги до Нацбанку
З кожним роком тиск колекторів на боржників зростає, ставши проблемою для багатьох громадян України. Важливо знати свої права та ефективні способи захисту від незаконних методів колекторських організацій. В даній статті ми розглянемо зразок скарги до Національного Банку України, яка може допомогти вам зупинити надмірні телефонні дзвінки та інші недозволені дії колекторів, використовуючи реальні законодавчі норми України 2023-2024 років.
Права та обов’язки колекторів
Перш ніж розглядати зразок скарги, важливо розуміти, які дії колекторів є законними, а які – незаконними.
Право на телефонні дзвінки
Згідно з умовами договору про споживче кредитування, позичальник надає дозвіл кредитору (включаючи колекторські організації) на взаємодію з ним та його близькими особами. Тому, якщо в договорі передбачено таку умову, телефонні дзвінки колекторів родичам, друзям та роботодавцям можуть бути вважатися законними. Однак, виконання таких дій повинно бути в межах закону та без порушень.
Обмеження кількості дзвінків
Колектори мають право здійснювати взаємодію з боржником та пов’язаними з ним особами не більше двох разів на добу. Під взаємодією розуміється передача змістовної інформації про суми неустойки, прострочену заборгованість та порядок її погашення.
Правила спілкування з МФО та колекторами
Для зменшення кількості телефонних дзвінків від МФО та колекторів, важливо знати, як правильно спілкуватися з ними:
- Під час дзвінка запитуйте повне найменування кредитора або колекторської організації та ПІБ оператора.
- Не відмовляйтеся від повідомлення анкетних даних колектора з мотивів особистої безпеки. Якщо вам відмовлено в наданні інформації, вимагайте інші дані для ідентифікації особи.
- Фіксуйте кожну розмову та будь-яке порушення представників колекторських компаній.
Зразок скарги до Нацбанку
Національному Банку України
Шановні представники Національного Банку України,
Я, [ПІБ], звертаюся до вас із скаргою на дії колекторської організації [назва], що діє в порушення вимог законодавства України та прав споживачів.
Скаргу подаю з наступних підстав:
- Колекторська організація [назва] здійснює надмірну кількість телефонних дзвінків до моїх родичів, друзів та роботодавця, порушуючи мої права на приватність та гідність.
- Представники колекторської організації [назва] не надають повної інформації про себе під час телефонних дзвінків, що ускладнює можливість ідентифікації осіб, які здійснюють контакт.
- Кількість телефонних дзвінків від колекторської організації [назва] перевищує встановлені законом норми та завдає психологічний тиск на мене та моїх близьких.
Прошу вжити необхідних заходів для зупинення незаконних дій колекторської організації [назва] та захисту моїх прав як споживача.
З повагою, [Підпис] [ПІБ]
Висновок
Скарга до Національного Банку України є ефективним засобом захисту від незаконних дій колекторів та захисту прав споживача. Важливо коректно оформити скаргу та надати всю необхідну інформацію для розгляду ситуації. Зверніться до Національного Банку України, якщо ви стикнулися з порушенням ваших прав або незаконними діями колекторів.
143 перегляди