Обов`язковий перехід сайтів на українську мову
До 2021 року власники бізнесу, обслуговуючи клієнтів, могли використовувати звичну для себе мову спілкування. Будь-то російська, українська, чи будь-яка інша мова. Більшість українських інтернет-ресурсів наповнювалися російськомовним контентом.
Якщо ви опинилися на цій сторінці, значить ви чули про Закон України №2704. Ви можете підтримувати його, або вважати нав’язуванням української мови у сфері обслуговування. Ясно одне, ігнорувати нормативний акт не вдасться. І ось чому.
З 16 січня 2021 року Законом України № 2704 «Про забезпечення функціонування української мови як державної» наказано обслуговувати клієнтів у сфері послуг та торгівлі українською мовою. Це стосується також бізнесу в інтернеті – інтернет-магазинів, а згодом і їх сторінок в соціальних мережах.
Онлайн-ресурс, зареєстрований в Україні чи за кордоном, який займається продажем товарів та послуг для українських користувачів, згідно з новими правилами має бути викладений державною мовою або мати україномовну версію.
Рекламні оголошення, описи, розсилки, повідомлення, чат-боти, пости в соціальних мережах – будь-яке текстове наповнення має бути українською. При цьому іншомовні версії не забороняються, але не повинні переважати за обсягом.
Головна сторінка повинна бути українською, з якої може бути надана можливість перейти на мову, зручну для клієнта.
Імплементація Закону триватиме до 2030 року. Проте, 16 липня 2022 року набудуть чинності вимоги щодо ведення бізнесу сайтів та соцмереж на українській за замовчуванням. А також буде запроваджено штрафні санкції за порушення.
Обов’язок виявляти порушників ляже на відвідувачів інтернет-ресурсів. Судячи з коментарів у мережі, такі знайдуться. А значить, будуть і скарги. Перша скарга спричинить перевірку та попередження, друга – штраф (від 3400 до 6800 гривень).
Відтак переклад сайту українською мовою потрібно було здійснити ще вчора. А боятися штрафних санкцій варто розпочинати за рік.
Проте, такий підхід законотворців не лише потрібний бізнесу, а й важливий для його розвитку. Аналітика показує зростання кількості україномовних запитів у Google. Що привабить додатковий трафік, збільшить цільову аудиторію потенційними клієнтами, для яких спілкування українською свідомо та принципово.
До того ж не варто підривати свою репутацію скаргами, перевірками, судами та штрафами. Краще вчитися працювати за новими правилами.
379 переглядів