Про важливість проведення пошуку на різних етапах впровадження бренду
На думку спеціалістів, важливість даної процедури на будь-якому з етапів розробки бренду та його впровадження переоцінити просто неможливо. Спробуймо у цьому переконатися.
Щодо пошуку на етапі планування розробки торгівельного бренду
На етапі планування та підготовки розробки продукту проведення пошуку необхідне для розуміння доцільності використання певних зображень, символів, слів у позначенні. У випадку знаходження в процесі пошуку подібних знаків для послуг та товарів, автор позначення на цьому етапі зможе без особливих зусиль переробити або ж доопрацювати знак.
Чи потрібно робити пошук перед реєстрацією?
Спеціалісти на це питання відповідають ствердно. Проведення пошуку перед реєстрацією позначення допоможе в оцінці шансів на позитивне рішення щодо неї, сприятиме мінімізації можливості відмови, збереже час і гроші. Останнє передовсім стосується мадридської системи міжнародної реєстрації, заснованої на національних засадах та відомої у якості найдорожчої з усіх систем.
Варто врахувати, що у разі отримання підприємцем відмови в реєстрації в Україні, автоматично анулюється й міжнародна реєстрація.
Для чого вдаватися до пошуку у ході використання бренду?
У ході здійснення пошуку підприємець, яким вже використовується зареєстрований бренд, може зіткнутися з фактом подання на реєстрацію подібної торговельної марки. Якщо таке відбулося, у власника бренду є можливість висунути заперечення проти реєстрації його аналога, що дозволить у майбутньому уникнути конкуренції.
Використання торговельної марки необхідно відстежувати й іншими способами, намагаючись убезпечити позначення від переходу в статус загальновживаного слова, адже у такому разі воно позбавляється своєї правової охорони.
До прикладу
«Ескалатор» – слово загальновживане, його використовують для позначення сходової доріжки, яка постійно рухається. Це слово було зареєстроване як бренд у 1900-му. У 1950-му суд визнав його загальновживаним, зазначивши, що це слово вживається громадськістю для позначення усіх рухомих сходів без згадування виробника.
Як уникнути перетворення марки на позначення роду?
Для цього необхідно намагатися чинити перешкоди використанню бренду іншими особами. У цьому допоможе вчасне опротестування даного явища в Апеляційній палаті.
Про перебіг пошуку
Метою проведення пошуку є перевірка тотожності позначення і його схожості з іншими марками, поданими на реєстрацію або вже зареєстрованими. В оцінці подібності торговельної марки використовуються:
- перше зорове сприйняття;
- оцінка фонетичного звучання;
- оцінка написання;
- оцінка графічного оформлення назви бренду;
- семантика слова;
- аналіз інших зображувальних елементів.
Деталі перебігу процедури пошуку
За твердженням спеціаістів, дана процедура не є обов’язковою. Її проводять:
- Локально (по якійсь одній країні)
- Комплексно (по кількох країнах чи регіону).
Пошук потребує використання спеціальних баз даних у кожній окремій країні, а також міжнародних баз брендів, як відкритих, так і обмежених у доступі.
Резюме
Причиною невдалої реєстрації бренду може бути наявність подібних знаків для послуг чи товарів. За допомогою пошуку виявляється подібність та ідентичність торговельних марок, аналізуються потенційні ризики у реєстрації.
Закриті бази даних, а також ті, які відображають лише частину торговельних марок, спеціалісти рекомендують використовувати із залученням іноземних фахівців з метою проведення комплексного пошуку. Вони допоможуть оцінити ризики реєстрації, оскільки схожість подекуди буває спірною.
224 перегляди