Відкрити меню

Щодо інструментів захисту прав інтелектуальної власності: патент, авторські права, торгова марка – у чому різниця?


Щодо інструментів захисту прав інтелектуальної власності: патент, авторські права, торгова марка – у чому різниця?

Захист прав інтелектуальної власності відіграє одну з основних ролей у становленні бізнесу. Ним унеможливлюється ризик копіювання матеріалів сторонніми. Для забезпечення якості захисту слід правильно зорієнтуватися щодо вибору способу його реєстрації. Яким інструментом захисту доречно скористатися?

ТМ : найбільш популярний варіант

Кожен, хто взявся розвивати власний бізнес, стикається з необхідністю застосування логотипу, назви продукції, використання технічних розробок, дизайнів та подібних продуктів інтелектуальної власності. Найбільш поширеним та популярним способом захисту є реєстрація ТМ (торгової марки). Але зареєструвати у якості ТМ можна не будь-який бізнес.

Що саме можна зареєструвати як ТМ?

Як ТМ реєструють:

  • слово, літеру, цифри або їх комбінацію;
  • малюнки;
  • будь-які символи(утому числі шрифт);
  • форму та пакування товарів (тривимірні елементи);
  • аромати, звуки (невидимі знаки) відтінки кольорів (відмінні ознаки).

До реєстрації ТМ варто звернутися власникам бізнесу з власним брендом і логотипом. Тим, хто перебуває у процесі створення власної справи, варто замислитися над захистом ТМ вже на начальному етапі.

Як краще зареєструвати шрифт?

Варто знати, що при реєстрації шрифта у якості торгової марки останній отримує захист лише загалом (захищається уся сукупність символів). При використанні якогось одного з символів, він не буде захищеним. Виходом із ситуації спеціалісти вважають реєстрацію шрифту як патенту. У такому випадку кожен із символів отримає захист патенту і унеможливить їх використування сторонніми.

Про переваги ТМ

До реєстрації бренду у якості ТМ власники бізнесу звертаються для того, щоб захистити унікальність продукту. Безумовно, це посилює його популярність та рівень успішності бізнесу.

Щодо інструментів захисту прав інтелектуальної власності: патент, авторські права, торгова марка – у чому різниця?

Щодо реєстрації патенту

Отримати патент не менш важливо, аніж торгову марку. Виключно у якості патенту реєструють: виробництва, машини, процеси, склади речовин, удосконалення технологій.

Щодо переваг реєстрації патенту

Власнику бізнесу доречно здійснити реєстрацію не лише назви бренду як ТМ. Рекомендується також зареєструвати креслення продуктів, технологію виробництва, винахід нового матеріалу саме як патенту. При цьому головною умовою вважається новизна винаходу. Отримання патенту на певну продукцію дозволяє забороняти будь-кому із сторонніх створення, продаж, використання або імпорт запатентованого винаходу. Цим автоматично забезпечується унікальність бізнесу. Крім того, ексклюзивність продукції є беззаперечним приваблюючим моментом для клієнтів. Захищаємо витвір за допомогою реєстрації авторських прав

Автору літературного, музичного твору, картини або унікальної фотографії слід зареєструвати саме авторське право, яким захищається увесь твір (оригінальний та зафіксований на матеріальному носії).

Варіантами захисту власного витвору від плагіату є:

  • реєстрація назви твору як ТМ (нею товар ідентифікується );
  • додаткова реєстрація авторських прав.

Слід розуміти, що виникнення авторського права настає автоматично, однак у спірних ситуація факт здійснення реєстрації використовується на користь автора. Авторське право поширюється на весь твір, його зміст, ним унеможливлюється використання будь-ким навіть фрагментів твору без авторського дозволу.

Отже, задля спрощення варіанту вибору варто орієнтуватися на об’єкт захисту, який можна використати як ключ до розв’язання проблеми. Відповідно до характеру об’єкту вибирається інструмент його захисту.

150 переглядів

© 2024 · Безкоштовні зразки заяв та документів.
Використання матеріалів сайту можливе лише при наявності гіперпосилання на pozovna.in.ua.
Форма зворотнього зв'язку