Як зареєструвати торговельний бренд в Україні та за кордоном
Повномасштабне вторгнення спричинилося до прийняття деякими підприємцями рішення щодо переведення виробництва за кордон. При цьому виникає питання щодо захищеності бізнесу в нових умовах. А дехто, навпаки, попри усю небезпеку, організовує й відкриває нові підприємства в Україні, але і тут залишається актуальним питання безпеки.
Щодо територіальних обмежень
Варто застерегти, що охорона торговельної марки здійснюється лише в тій країні, де вона зареєстрована. Тому для забезпечення захисту слід серйозно поставитися до вибору країни.
Обсяг правової охорони торговельного бренду обмежений, окрім території реєстрації, також заявленим зображенням та послугами чи товарами, під які він зареєстрований.
Детальніше про зображення
Реєструються словесні марки, у т. ч. власні імена, літери, цифри, зображувальні, комбіновані (складаються із слова й зображення), а також нестандартні: об’ємні, кольору в якості ТМ, звукові. Однак слід вивчити питання реєстрації законодавчо: не скрізь доступна реєстрація усіх видів ТМ.
Що слід знати про класи?
Міжнародним класифікатором послуг і товарів налічується 45 класів: з них товари складають 34 класи, послуги – 11. Перш ніж реєструвати марку, слід продумати, що саме реєструвати зараз, а що залишити на перспективу (приміром, за 5 років), адже заявка подається лише один раз, потім вже нічого не можна буде змінити. Поява нових товарів чи послуг потребуватиме нової рестрації ТМ.
Як щодо кольору?
У разі, якщо колір має принципове значення, слід реєструвати марку в обраних кольорах. Якщо ставлення до кольору не є принциповим, краще реєструвати бренд, уникнувши заявлення кольору (у чорно-білому варанті).
Як зареєструвати бренд в Україні?
Термін реєстрації за звичайною процедурою становить півтора – два роки, за прискореною – 7-9 місяців. Але в умовах війни, через набрання чинності Законом № 2174-IX, який захищає інтереси осіб, прискорена процедура може проводитися із затримками. Заявка подається в паперовій або в електронній формі. Електронний варіант передбачає 20% знижку на збір при поданні заявки (сума повного збору складає від 4 тис. грн, сума збору при поданні заявки в електронній формі – від 3200 грн).
Реєструємо марку в Європі
Для цього можна піти одним з існуючих трьох шляхів:
- Зареєструвати бренд по національній процедурі в
одній з країн. - Зареєструвати єдину ТМ ЄС (вона відразу ж розповсюдиться на 27 країн
Євросоюзу. Це відносно недорого. Збори за один клас складають: 850 євро, за другий клас слід доплатити 50 євро, за третій – 150 євро. Реєстрація відбувається у 5-7місячний місяців.Здійснити міжнародну реєстрацію згідно
Мадридської Угоди й Протоколу (даною процедурою варто скористатися у випадку, якщо не цікавить реєстрація в усіх країнах ЄС, та, навпаки, цікавлять інші країни, окрім ЄС). Сума зборів складає від 753 франків Швейцарії + доплата 100 франків за кожну з країн, за відсутності індивідуальних зборів та мита.
Слід уважно поставитися до вивчення «плюсів» в «мінусів» означених варіантів.
Реєструємо бренд в США
Можна подати заявку або безпосередньо у Відомство США (у випадку зацікавленості лише цією країною), або по Мадридській угоді. Строк реєстрації – від 8 міс., сума зборів – від $225. До неї додається оплата послуг обов’язкового (від 2019 р.) повіреного.
Реєструємо бренд у світі
Бажання отримати ТМ у всьому світі нерідко виникає у власників бізнесу та підприємців. Однак спеціалісти не радять обирати таку реєстрацію як досить затратну і недоцільну. Слід знати, що у випадку невикористання ТМ протягом п’яти років третя особа матиме право припинення її дії. Для забезпечення широких географічних перспектив своєї справи краще обрати варіант Міжнародної реєстрації по Мадридській Угоді та Протоколу, якою покривається сьогодні 128 країн.
При реєстрації ТМ слід обирати найбільш оптимальні шляхи.
259 переглядів